BAZ Foglalkoztatási Paktum > Település-marketing workshop – előadások2019. január 23. (szerda) 08:58news/137_0_300x199xffffff.jpg

A sikeres település-marketing, a helyi identitás erősítése volt a központi témája annak a workshopnak, melyet 2019. január 17-én rendeztek a Megyeházán. A rendezvényen polgármesterek, jegyzők, paktummenedzserek, turisztikai és marketingszakemberek, egyesületek és nemzetiségi önkormányzatok képviselői vettek részt. Az esemény összefoglalója és előadásai letölthetők.

A település-marketing workshopot közel 90 fő jelenlétében Török Dezső a megyei közgyűlés elnöke nyitotta meg. A rendezvény fővédnöke köszöntőjében elmondta, hogy a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Önkormányzat 2018-ban elnyerte a Marketingaktív megye címet. A megtisztelő elismerés kapcsán a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézetével, valamint a megyei Foglalkoztatási és gazdaságfejlesztési Paktumirodával közösen szervezték meg a workshopot. A gondolatébresztő előadások és gyakorlati példák segítségével azt szeretnék bemutatni, hogy a település-marketing olyan piaci szemléletet jelent, ami nemcsak a turizmust, hanem a település egész életét, így a befektető vonzásától a helyi lakosság életminőségének javulásáig több területet is érint.Workshop_koszonto.jpg
Török Dezső hangsúlyozta, hogy különösen fontosnak tartja, hogy egy-egy rendezvény alkalmával, mint a mostani is, a települések vezetőivel, a gazdasági, a köz- és a civil szféra partnerségében közösen alakítsák, tervezzék meg, majd valósítsák meg azokat feladatokat, amivel hozzájárulnak a megye gazdaságfejlesztéséhez, a népességmegtartásához.
Tájékoztatta a jelenlévőket az önkormányzat azon tevékenységeiről, melyek a befektetés ösztönzésére, a szociális gazdaság fejlesztésére, a helyi termékek kataszterének magvalósítására irányul és hozzájárulnak a megye népességének megtartásához, az életminőségének javításához, a munkaképesség fenntartásához.

workshop_Piskoti_Istvan.jpgA köszöntő után a dr. Piskóti István a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézet igazgatója, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja, a Városmarketingdíj zsűrijének elnöke tartott a település-marketingről előadást. Bevezetőjében elmondta, hogy a település-marketing sok-sok eszközzel, látványosan képes segíteni egy megye, egy település sikerét, egyúttal növeli ismertségét, elismertségét. Hosszútávon azonban az lehet sikeres, amelyik stratégiai szemléletű és sokszereplős tevékenység. Olyan marketing, mely nem csupán kommunikációt, értékesítést jelent, hanem a város vezetésének, menedzselésének, működésének fontos elemét, eszközét képezi.
A korszerű település-marketing probléma- és ügyorientált társadalmi marketing. A településeken megjelenő közösségi feladatok, társadalmi kérdések, szociális problémák, közös ügyek megoldásában, a lehetőségek kihasználásában az önkormányzati, a vállalkozói és a civil szféra érintett szereplői közötti együttműködésre épülő marketing-programokra lehet és kell építeni, úgy, hogy minden érintett közelebb kerüljön céljaihoz, s a társadalmi, települési érdekek, a helyi lakosság jóléte növelése érvényesüljön.
Piskóti István előadásában hazai és külföldi gyakorlati példákat is megemlített. A workshop résztvevői az előadásból ízelítőt kaphattak a bel- és külföldi márkaszimbólumok erejéről és hatásáról is. Hangsúlyozta, hogy a marketingtevékenységben, különösen (de korántsem kizárólag) a kommunikációban jelentősen felértékelődtek az online, internethez kapcsolódó, közösségi marketing megoldások, eszközök. Ugyanakkor a digitális varázslatok mellett fontos, hogy egy tudatos városmarketing jól ötvözze az offline és online megoldásokat. (További részletek az előadásról a feljegyzésben olvashatók.)

Marketingszemlélet a digitális világban. Településimázs az online térben, a gazdaságfejlesztés fókuszában címmel Gecsei Anikó a Foglalkoztatási és gazdaságfejlesztési paktum menedzsere tartott tájékoztatást. IMG_7598_GA.jpgElmondta, hogy az EU lakosság 47%-a digitálisan alulképzett, Magyarországon a KKV-k több mint fele nem rendelkezik honlappal, 29%-a pedig semmilyen marketing tevékenységet nem végez. A többféle online marketing eszközök közül a honlapra hívta fel a figyelmet, mely tartalmazzon olyan könnyen megtalálható információt is, amiből profitálhat a település (pl. vonzza a vállalkozókat, népességmegtartó és letelepülésre ösztönző, közösség építése). A honlapon legyen egyedi tartalom, ami megkülönbözteti a települést a többitől, ami alapján fel szeretné hívni magára a figyelmet. Példaként megemlítette kistelepülések, mint Bredevoort (Hollandia) könyvváros és Herrnbaumgarten (Ausztria) Nonseum projektjét, valamint a Költözz Noszvajra programot a csoknoszvaj.hu weblapra utalva.
A honlapok műszaki megfelelését a megyei járási székhelyek és ipari parkok elemzésével mutatta be, mely alapján még mindig kevés az olyan oldal, ami reszponzív, illetve a felhasználó által elvárt gyorsasággal töltődik be. Szinte valamennyi vizsgált oldal esetében elmondható, hogy forgalmának növelése érdekében nagyobb hangsúlyt kell fektetni a keresőoptimalizálásra. Az ideális közönség megtalálásához, a forgalom növeléséhez ingyenes eszközök, analitikák is segítenek.
A Magyarországi digitális programok közül a Digitális Jólét Programot, a Modern Vállalkozások Programját, a Mintagyár projektet is ajánlotta a résztvevőknek.

A szünet után a workshop két megyebeli település gyakorlati példáinak bemutatásával folytatódott, melyek 2018-ban a Magyar Marketing Szövetség díjazottjai voltak.

IMG_7725_CzZs.jpgMiskolc imázsépítése, avagy a sikeres városmarketing titkai címmel Cziczó Zsuzsanna a Kulturális és Marketing Osztály vezetője bevezetőjében a város dinamikus fejlődését, új vállalkozások megjelenését, a turizmusból származó vendégéjszakák számának növekedést említette. Előadásából a jelenlévők megismerhették a 2018-ban Városmarketing gyémánt díjjal jutalmazott hét programot, melyek egyaránt megszólítják a turistákat, a lakosságot és a befektetőket is. Projektek: Miskolc Bike Day, adventi villamos, Avasi Borangolás, Miskolc új arculata, az MVK Zrt. weboldala, az Automotive Hungary-n való részvétel, Utazz velünk MVK-kampány.
Az osztályvezető előadásában kiemelte, hogy a Miskolc Foglalkoztatási Paktum törekvéseit (foglalkoztatás támogatása, munkaerő vonzása és helyben tartása, befektetés ösztönzése, munkahelyteremtés) gazdasági imázs erősítésével is támogatják.

Dr. Makkai Orsolya a Barcika Art Kft. ügyvezető igazgatójának előadása a Kolorcity városmárkáról szólt. IMG_7740_MO.jpgCéljuk, hogy bemutassák, Kazincbarcika egy színes, játékos, változatos város és a helyiek büszkék legyenek a városukra. A településen közel 40 házfal lett színes, folyamatosan építik és színesítik a várost. Fontos számukra, hogy a város nemzetközi eseményeknek is helyt adhat, mint pl. a Tour de Hongrie, Spartan Race, valamint az elért eredményeket városmarketing díjjal is elismerik.
Kezdetben az önkormányzat és a Svájci Hozzájárulás program biztosított forrást az új brandre, de három éve már kizárólag az önkormányzat saját forrásból fejleszti a márkát.
A márka történetében volt egy arculatváltás. Az eredeti „színrobbanás” logót megváltoztatták és az unikornist választották új logóként. Az első köztéri szobrok közül az unikornist annyira megszerették a helyiek, hogy közösen kezdtek el dolgozni azon, hogyan kerüljön be a városi arculatba, majd kialakult a mai logó.
Miután megerősödött a Kolorcity brand a városban, a Kolor szó megjelent almárkaként a helyi médiában, illetve más területen is.
A 2018-ban városmarketing gyémántdíjjal jutalmazott program a Kolorcity összművészeti fesztivál és a FittBarcika, mely egy egész éven tá tartó ingyenes tömegsport program minden korosztály számára.

Feljegyzés - összefoglaló a település-marketing workshopról.

Ha elsők között szeretne információt kapni a foglalkoztatási paktum honlapján megjelenő hírekről, támogatásokról, rendezvényekről, akkor regisztráljon, és tájékoztatást küldünk e-mail címére. 

GALÉRIA

 

 

 

Vissza